Över två veckor

Det ät över två veckor sedan jag slängde in ett blogg inlägg... Bet verkligen om ursäkt för detta men har ingen ork och lust att blogga just nu!

Magen växer för mkt, som jag skrev sist skulle vi göra ultraljud dagen efter besöket hos bm, och mycket riktigt så va bebis stor 27% över det "normala" så vägde då ca 2800 gram och de va i vecka 33+ , fick till svar att de ska göras ett nytt ul om tre veckor vilket är nu på måndag. Va hos bm igen i måndags då i vecka 35+ och visade sig att magen växt ytterligare hela 42 cm är den nu, vilket är detsamma som en som gått hela 42 veckor ungefär. Ska bli spännande och se vad ul säger på måndag. Är bebis för stor blir de kanske igångsättning. Dock misstänkte bm att bebis kommet ut innan dess och ja hemskt och säga denn de hoppas jag verkligen!

Nu orka jag inte va tjock mer, kan knappt röra mig, sammandragningar hela tiden, molande värk i stort sätt hela tiden, svullen över händer och fötter, benen fulla med vatten och helt orkeslös. Ja de här med att va gravid är faktisk ingen dans på rosor trots att man njuter varje sekund av och känna på magen och känna bebisen röra sig!

Allt är iaf färdigt inför hemkomst med den lille, säng, skötbordet , vagn , babysitter, Bilbarnstolen och ja allt! Även tvättat upp alla kläder och filtar så nu e bebis väntad!

Förövrigt så har vi en pojk här hemma som faktiskt även han längtar, lagt undan leksaker t bebis och fixat. Lias alltså, och han mår bra! Lite hosta nu igen men annars bara fint! Tänkte baka lite med han i eftermiddag då Robin jobbar eftermiddag denna veckan och jag har ingen bil hemma! Känner mig helt låst faktiskt :-p men ja de blir ju mkt gjort hemma iaf, de e bra!

Så bak och städ blir de med lillsketas idag! N
Och nu ska jag få upp lille Robin ut sängen! Adjö!

En ny bild på den tjocke magen
Också givetvis;-)



Kommentarer
Postat av: Alexandra

Usch jag "lider" verkligen med dig. De sista veckorna är fruktansvärt dryga och särskilt om man har samlat på sig en massa vätska i kroppen för då känner man sig som en levandes vattenballong, lagom sexigt. ;) Och alla som säger "Snart är h*n här, bara några veckor kvar" de undrar man om de någonsin har varit gravida. Man vill föda nu eller helst igår. ;) Men hoppas plutten snart kommer ut så att ni får mysa av familj. :)

Angående tillväxtultraljuden så kan de vara väldigt missvisande. Millie skulle ju enligt de vara 33% större efter vårt första sådant ultraljud, men hon var inte mkt större än andra barn och ändå gick jag åtta dagar över tiden.

2012-04-18 @ 13:33:23
URL: http://alexandraholmgren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0